
By Winfried Seimert
Steigen Sie ein in die kreative Welt von CorelDRAW. Ausführlich wird das Erstellen und Bearbeiten von Zeichen-, Bitmap- und Textobjekten erläutert. Auch die Textgestaltung und die Verwendung von Spezialeffekten kommen nicht zu kurz. Nachdem das Gelernte im Übungsteil vertieft und wiederholt wurde, werden die Kenntnisse im Abschnitt "Anwenden" an komplexen Beispielen in der Praxis erprobt.
Aus dem Inhalt:
- Grundlagen
- CorelDRAW installieren, einrichten und kennen lernen
- Benutzeroberfläche und Hilfe
- Vorlagen
- Zeichnungen öffnen und speichern
- Ansichten
- neue Dokumente
- Arbeitshilfen
- Objekte auswählen und markieren
- vervielfältigen
- arrangieren
- transformieren und löschen
- Farbskalen
- Farben einstellen und übernehmen
- Objekte mit Farben füllen
- spezielle Füllungen
- Knoten bei commonplace- und Kurvenobjekten
- Arbeiten mit Knoten
- Teilstrecken
- Texteingabe
- Mengentext
- Formatierungen
- Textpfade
- Spezialeffekte
- Ebenen
- Bitmaps
Zeichnungen
Objekte
Farben
Knoten und Segmente
Textobjekte
Fortgeschrittenes
Über den Autor:
Winfried Seimert ist EDV-Dozent und Autor zahlreicher Fachbücher insbesondere zu den Themen software program und Betriebssysteme. Dabei hat er immer den Komfort des Anwenders im Blick und erklärt entsprechend praxisnah. So erfreuen sich seine Bücher aufgrund ihrer durchdachten Strukturierung bereits seit Mitte der neunziger Jahre großer Beliebtheit.
Read or Download CorelDRAW X7 (Das Einsteigerseminar) (German Edition) PDF
Best web graphics books
The Art and Science of Digital Compositing: Techniques for by Ron Brinkmann PDF
The vintage reference, with over 25,000 copies in print, has been hugely improved and carefully up-to-date to incorporate cutting-edge tools and four hundred+ all-new complete colour photographs! "At ILM, compositing is among the most crucial instruments we use. with the intention to study extra, this wonderful 2nd-edition is exact with 1000s of secrets and techniques that might help in making your comps seamless.
New PDF release: OpenGL ES 2.0 Programming Guide
OpenGL ES 2. zero is the industry’s best software program interface and pictures library for rendering refined 3D portraits on hand-held and embedded units. With OpenGL ES 2. zero, the total programmability of shaders is now on hand on small and conveyable devices—including mobile phones, PDAs, consoles, home equipment, and autos.
Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a by Adobe Creative Team PDF
Inventive execs looking the quickest, simplest, so much finished solution to study inventive Suite 6 select Adobe artistic Suite 6 layout and net top class school room in a e-book from the Adobe inventive crew at Adobe Press. The 6 project-based classes express readers step by step the foremost thoughts for operating with the purposes within the inventive Suite.
Computational Modelling of gadgets Represented in photos: basics, tools and purposes III comprises all contributions offered on the foreign Symposium CompIMAGE 2012 - Computational Modelling of item offered in photos: basics, tools and functions (Rome, Italy, 5-7 September 2012).
- Information Graphics: A Comprehensive Illustrated Reference
- Computational Principles of Mobile Robotics
- Geometric Algebra for Computer Science (Revised Edition): An Object-Oriented Approach to Geometry (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics)
- Introduction to Image Processing Using R: Learning by Examples (SpringerBriefs in Computer Science)
Additional resources for CorelDRAW X7 (Das Einsteigerseminar) (German Edition)
Example text
CorelDRAW X7 (Das Einsteigerseminar) (German Edition) by Winfried Seimert
by Robert
4.1